YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİ İKAMET İZİN İŞLEMLERİ
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) ile İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı arasında uluslararası öğrencilerin vize ve ikamet izni işlem ve süreçlerinin güncellenmesine yönelik 15 Kasım 2023 tarihinde "Uluslararası Öğrencilerin İkamet İzni Başvurularına İlişkin İş Birliği Protokolü" imzalanmıştır. Bu kapsamda uluslararası öğrencilerin ikamet izni başvurularına ilişkin iş ve işlemler Üniversitemizce yürütülecektir.
İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı tarafından beş dilde hazırlanan "Öğrenci İkamet İzni Başvurusu Nasıl Yapılır" başlıklı broşürlere aşağıdan ulaşabilirsiniz.
İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı'nın beş dilde hazırladığı “Öğrenci İkamet İzni Başvuru Süreci” başlıklı kitapçıklara aşağıdan ulaşabilirsiniz.
İkamet izni başvurusu için izlemeniz gereken adımlar:
Kayıtlı öğrenci iseniz ya da yeni kayıt yaptırdıktan sonra https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinde bulunan “İlk Kez İkamet İzni Başvurusu Yapıyorum”, “İkamet İzni Uzatma Başvurusu Yapıyorum”, “İkamet İzni Geçiş Başvurusu Yapıyorum” butonundan uygun olanı tıklayarak kayıt formunu doldurup başvurunuzu yapınız. Başvuru formunu doldurduktan sonra çıktısını alıp imzalayınız. Lütfen başvuru formunda verdiğiniz bilgilerin doğruluğundan emin olunuz.
İkamet başvuru formunu doldurduktan sonra, aşağıdaki belgeleri eksiksiz hazırlayınız. Bu belgeler olmadan ikamet izni başvurusunda bulunmanız mümkün olmaz.
Gerekli belgeler (Türkçe) için Tıklayınız.
Gerekli belgeler (İngilizce) için Tıklayınız.
İkamet alacak öğrencilerin Öğrenci İşleri Birimine dosya teslimi yapmadan önce Alanya İlçe Göç İdaresi Müdürlüğüne Pasaport, Öğrenci Belgesi ve Öğrenci İkamet İzni Başvuru Formu ile gidip parmak izi vermeleri zorunludur. (Daha önce ikamet izni başvurusu esnasında parmak izi alınmış öğrencilerin de tekrar parmak izi vermeleri gerekmektedir). Bu işlem sonucu Göç İdaresinden alınacak kod Öğrenci İkamet İzni Başvuru Formuna yazılacaktır.
!!! Parmak izi vermeden Öğrenci İşleri Birimine gelen öğrencilerin dosyaları teslim alınmayacak ve dosyalar parmak izi alındıktan sonra teslim edilmesi için iade edilecektir.
Tebligat Kanunu hükümleri uyarınca yapılan elektronik tebligat işlemlerini yürütmek amacıyla PTT A.Ş. tarafından kurulan ve işletilen Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi’dir. Belgeler Öğrenci İşleri Birimine teslim edilirken diğer belgeler ile birlikte UETS Bilgi Formu da teslim edilir.
UETS bilgilendirme görseli için Tıklayınız.
Bulunduğunuz ilçedeki Vergi Dairesine başvuru formunuzla giderek belge bedelini ödeyebilirsiniz. Makbuzunuzun mühürlü olduğuna dikkat ediniz.
İkamet izni belge bedelini başvurunuzu tamamladıktan sonra online olarak da ödeyebilirsiniz. (Ödeme işlemleri için gerekli olan tahakkuk numarası başvuru formunuzda yer almaktadır.)
İlçe Göç İdaresi Müdürlüğüne her hafta cuma günü dosya teslimatı yapılmaktadır. E-ikamet başvuru sayfasından başvurusunu yaparak evrakını toplayan ve parmak izini veren öğrencilerimizin dosyalarını 3 gün içinde Öğrenci İşleri Birimine teslim etmeleri gerekmektedir.
ÖNEMLİ NOTLAR:
Evrak Tesliminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar