YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİ İKAMET İZİN İŞLEMLERİ
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) ile İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı arasında uluslararası öğrencilerin vize ve ikamet izni işlem ve süreçlerinin güncellenmesine yönelik 15 Kasım 2023 tarihinde "Uluslararası Öğrencilerin İkamet İzni Başvurularına İlişkin İş Birliği Protokolü" imzalanmıştır. Bu kapsamda uluslararası öğrencilerin ikamet izni başvurularına ilişkin iş ve işlemler Üniversitemizce yürütülecektir.
İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı tarafından beş dilde hazırlanan "Öğrenci İkamet İzni Başvurusu Nasıl Yapılır" başlıklı broşürlere aşağıdan ulaşabilirsiniz.
İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı'nın beş dilde hazırladığı “Öğrenci İkamet İzni Başvuru Süreci” başlıklı kitapçıklara aşağıdan ulaşabilirsiniz.
İkamet izni başvurusu için izlemeniz gereken adımlar:
Kayıtlı öğrenci iseniz ya da yeni kayıt yaptırdıktan sonra https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinde bulunan “İlk Kez İkamet İzni Başvurusu Yapıyorum”, “İkamet İzni Uzatma Başvurusu Yapıyorum”, “İkamet İzni Geçiş Başvurusu Yapıyorum” butonundan uygun olanı tıklayarak kayıt formunu doldurup başvurunuzu yapınız. Başvuru formunu doldurduktan sonra çıktısını alıp imzalayınız. Lütfen başvuru formunda verdiğiniz bilgilerin doğruluğundan emin olunuz.
İkamet başvuru formunu doldurduktan sonra, aşağıdaki belgeleri eksiksiz hazırlayınız. Bu belgeler olmadan ikamet izni başvurusunda bulunmanız mümkün olmaz.
Gerekli belgeler (Türkçe) için Tıklayınız.
Gerekli belgeler (İngilizce) için Tıklayınız.
İkamet alacak öğrencilerin Öğrenci İşleri Birimine dosya teslimi yapmadan önce Alanya İlçe Göç İdaresi Müdürlüğüne Pasaport, Öğrenci Belgesi ve Öğrenci İkamet İzni Başvuru Formu ile gidip parmak izi vermeleri zorunludur. (Daha önce ikamet izni başvurusu esnasında parmak izi alınmış öğrencilerin de tekrar parmak izi vermeleri gerekmektedir). Bu işlem sonucu Göç İdaresinden alınacak kod Öğrenci İkamet İzni Başvuru Formuna yazılacaktır.
!!! Parmak izi vermeden Öğrenci İşleri Birimine gelen öğrencilerin dosyaları teslim alınmayacak ve dosyalar parmak izi alındıktan sonra teslim edilmesi için iade edilecektir.
7201 sayılı Tebligat Kanunu ile 30617 sayılı Elektronik Tebligat Yönetmeliği uyarınca kişilere yapılacak tebliğlerin gönderimine ve teslimatına ilişkin Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) oluşturulmuştur.
Aynı doğrultuda, Göç İdaresi Başkanlığınca yabancılarla ilgili yapılacak iş ve işlemlerden ikamet izni uzatma başvurularında UETS adresi istenecek ve buna ilişkin olarak 15 Nisan 2024 tarihinden itibaren yabancıların randevu gününde sunacakları dosyalarına UETS başvuru formunu da eklemeleri gerekmektedir.
Yabancı öğrenciler UETS adreslerini;
UETS bilgilendirme görseli için Tıklayınız.
Bulunduğunuz ilçedeki Vergi Dairesine başvuru formunuzla giderek belge bedelini ödeyebilirsiniz. Makbuzunuzun mühürlü olduğuna dikkat ediniz.
İkamet izni belge bedelini başvurunuzu tamamladıktan sonra online olarak da ödeyebilirsiniz. (Ödeme işlemleri için gerekli olan tahakkuk numarası başvuru formunuzda yer almaktadır.)
İlçe Göç İdaresi Müdürlüğüne her hafta cuma günü dosya teslimatı yapılmaktadır. E-ikamet başvuru sayfasından başvurusunu yaparak evrakını toplayan ve parmak izini veren öğrencilerimizin dosyalarını 3 gün içinde Öğrenci İşleri Birimine teslim etmeleri gerekmektedir.
ÖNEMLİ NOTLAR:
Yasal Süre
Öğreniminizi dondurursanız, mezun olursanız, derslere kayıt yaptırmazsanız, ilişiğiniz kesilirse veya Üniversiteden çekilmeniz durumunda öğrenciliğiniz pasif hale gelecektir. Pasif öğrenciler herhangi bir öğrencilik hakkına sahip değildir. Ayrıca Üniversite, pasif öğrencilerin durumunu İlçe Göç İdaresi Müdürlüğü'ne bildirecek ve öğrenci izinleri iptal edilecektir.
Pasaport, Vize (varsa) ve Giriş Damgalarının Fotokopileri
Sağlık Sigortası
18 Yaş Altı Öğrenciler İçin Doğum Belgesi ve Ebeveynin Muvafakatnamesi
Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle (turist vizesi vb.) gelenler için;
Öğrenim vizesi ile gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.
Doğum Belgesi; Doğum belgesi Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, Yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostil şerhi gerekmektedir. Apostil anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması halinde söz konusu belgenin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk onayı ve Dışişleri Bakanlığı veya bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.
Ebeveynin Muvafakatnamesi;
İstenilen belgeler Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması halinde söz konusu belgenin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk onayı ve Dışişleri Bakanlığı veya bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.
Evrak Tesliminde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar